Mägi unenäos.
Unenäos mäe nägemine sümboliseerib väljakutseid või takistusi, millega lähitulevikus kokku puutute.

Mäe nägemine unenäos tähendab olulist takistust või väljakutset lähitulevikus, millest peate üle saama. Teise võimalusena võib mägi tähistada teie soovi põgeneda praegusest olukorrast. Mägede unes nägemine viitab elu tõusudele ja mõõnadele.

Unenäos mäkke ronimine tähendab teie vaevanägemist ja võitlust oma eesmärgi saavutamisel. See näitab teie sihikindlust ja edasipüüdlikkust. Peate kogu oma energia koondama, et saavutada oma siht.

Kui olete mäe otsas, siis tähendab see, et olete oma eesmärgid saavutanud ja realiseerinud. Teil on käesoleva ülesande täitmiseks kõik ressursid olemas. Olete oma potentsiaali täielikult ära kasutanud. Teise võimalusena tähistavad mäed teadvuse, teadmiste ja vaimse tõe kõrgemat valdkonda.

Kui näete unes, et lähete mäest alla, tähendab see seda, et asjad ei lähe nii nagu te sooviksite. Teil tekivad mõningad tagasilöögid.

Unenäos mäest alla kukkumine viitab teie liigsele kiirustamisele. Te ei mõtle enne põhjalikult oma edu saavutamiseks vajalikke tegevusi põhjalikult läbi. Võib-olla lükatakse teid suunas, kuhu te ei taha minna või milleks te pole valmis. Mäest alla kukkumine võib tähendada ka seda, et teil on kalduvus liiga lihtsalt alla anda või põgeneda rasketest olukordadest. Te soovite kasutada lihtsamat väljapääsuteed.

Unes ümber mäe sõitmine tähendab, et te ületate mõned takistused oma eluteel ja kasutate kaudset lähenemist. Teise võimalusena tähendab mäe ümber sõitmine unes seda, et pingutate ise, teades oma võimete piire.

Kividest koosneva mäe unes nägemine tähendab teie vastupidavust.

T. Maunoneni järgi tähendab unes mäest alla laskmine seda, et teil on oodata lõbustusi koduses ringis. Mäe otsa ronimine ütleb aga, et võidate raskused, mis on teie teel. Kui mäe otsa ronimine ei õnnestu, peaksite mõneks ajaks oma plaanid pausile panema. Mäeaheliku nägemin ennustab puhkuse veetmist kaunis ürgloodusega kohas. Kui unes jõuate mäetippu, saavutate oma eesmärgi,mille poole olete pikka aega püüelnud.
Teil on ees raske töö – unes nähtud mäe suurus ennustab teid ees ootava töö mahtu. Mäest üles ronimine on viide teie auahnusele. Ümber mäe serpetiinina paiknev tee või rada annab teada, et teie elu muutub tänu pingutustele kergemaks.

Vanades unenägude seletajates tähendab mäe nägemine rõõmu ning head meelt. Mäe otsa ronimine – võitu ja õnne. Mäestik – takistust töös.

G.H. Milleri põhjal tähendab unes mäest alla laskumine mööda meeldivat ja rohetavat rada kiiret tõusu jõukuseredelil. Kui mägi on kaljune ja teil ei õnnestu tippu tõusta, olge valmis saatuselöökideks ja püüdke vabaneda oma iseloomu nõrkadest külgedest. Kui ärkate hetkel, mil olete allapoole suunduva raja ohtlikus punktis, siis võivad teie ettevõtmised võtta kehva suuna, aga väljavaated meeldivama kuju.

Künkast või mäest ülesronimine ja tippu jõudmine näitab, et saate jagu ka suurimatest raskustest ning saavutate tulevikus jõukuse. Kui teil ei õnnestu tippu jõuda, tabab teie plaane häving.

Mäeküngastel ronimine ja tippu jõudmine ennustab soodsaid aegu. Kui aga tagasi langete, tuleb teil tegemist teha kadeduse ja vastuoludega.

Edgar Cayce`i unenägude tõlgenduse kohaselt tähendab Mägi 1. vaimses arengus aina kõrgemale jõudmist. 2. kohta, kust on täiuslikum arusaam füüsilisest maailmast. 3. kohta, kus saadakse arusaamine tõest. 4. mingis asjas tippu jõudmine või täieliku kontseptsiooni saavutamine. 5. tõus vaimsete jõududeni.
Muud võimalused: 1. ülimalt idealistlik, kuid siiski jalad maas olek. 2. takistused ja raskused (kui ollakse mäe otsas, siis on need ületatud). 3. liialdused (nt mutimullahunnikust mäe tegemine). 4. ambitsioonid. 5. mäkke ronimine – elu esimene pool; mäest alla laskumine – elu teine pool.